АНІМАЦІЙНІ ФІЛЬМИ
Основні види анімації, способи створення та етапи виробництва анімаційних фільмів
Як створити свій фільм?
Корисні матеріали для учасників Genius Olympiad
Анімація - це не жанр кіно. Анімація - це спосіб створення художніх фільмів.

Анімаційний фільм може бути будь-якого жанру - комедія, драма, саспенс, байопик. Але якщо в ігровому кіно ролі грають актори, художники-постановники розставляють реквізит і знято все на реальні камери в реальних локаціях, то при створенні анімаційного фільму на початку не існує нічого і створюється все з уяви групи аніматорів, які працюють над фільмом.

Існує багато видів анімації, про які ви зможете почитати нижче. Але в цілому етапи роботи над анімаційним фільмом будь-якого виду приблизно однакові.
ЕТАПИ ВИРОБНИЦТВА АНІМАЦІЙНОГО ФІЛЬМУ
1. Написання сценарію
В основі будь-якого фільму лежить ідея, яку ви оформлюєте в сценарій. Сценарій має бути дуже точним, адже потім кожну секунду вам необхідно буде відмальовувати. Там не має бути нічого зайвого і нічого, що ви "потім виріжете, якщо не вийде". Кожна секунда анімації - це величезний обсяг роботи, тому вдумливо ставтеся до того, що включаєте в сценарій. А ще одразу уявляйте, як це можна намалювати.
2. Створення персонажів
Якщо порівняти це з ігровим кіно, то це етап кастингу. Тільки акторів треба видумати. При створенні персонажів варто у першу чергу звертати увагу на їхні характери. Бо саме характери впливають на зовнішність героїв. Наприклад, "круглі" персонажі (у формі тіла яких переважає коло) зазвичай добрі, відкриті та дружелюбні герої.
А персонажі, у формі тіла яких переважають кути, гострі лінії, тонкі риси обличчя, зазвичай хитрі та злі.
3. Розкадровка
Розкадрування допомагає зрозуміти ще до початку створення анімації, як буде виглядати фільм. Це відображення основних сцен фільму у статиці. З розкадровки можна зрозуміти як виглядатимуть сцени в мультфільмі, їх послідовність, тривалість (якщо розкадровка з таймкодом), розташування основних предметів і персонажів.
4. Аніматик
Аніматик – це по суті анімована розкадровка. Це вже не статичні картинки, але ще й не анімація - щось середнє між ними. Аніматик, як правило, створюється чітко за розкадруванням і за часом фільму. Тобто якщо фільм триває 2 хвилини, то і аніматик робиться рівно на 2 хвилини, щоб можна було зрозуміти тривалість кожної сцени, перш ніж її змінить наступна.
5. Продакшн візуальної частини фільму
Продакшн сильно залежить від виду анімації, яку ви для себе обрали. Якщо ми говоримо про традиційну анімацію, то спочатку з аніматика аніматор малює основні локації та персонажів. Після цього вже робить анімацію проміжних кадрів.
6. Створення звукової частини фільму
Озвучування може бути різного рівня складності. Якщо у вашому фільмі є діалоги, то їх мають озвучити актори. Якщо там є музика, то цю музику має написати композитор, ви можете її придбати або використати музику без авторських прав. Якщо у вашому фільмі є моменти, де має бути природній звук (стук у двері, мявкання кота, шум автомобілів), то ви маєте його записати або так знайти в спеціальних звукових базах.
ВИДИ АНІМАЦІЇ
ТРАДИЦІЙНА АНІМАЦІЯ

Це одна з найстаріших видів анімації. У ній аніматор малює кожен кадр, створюючи послідовність рухів. Послідовні малюнки, швидко експоновані один за одним, створюють ілюзію руху. В одній секунді відео 24 кадри, в одній секунді анімації, зазвичай, 12 кадрів, тобто дванадцять малюнків.

Найелементарніший приклад традиційної анімації, яку по факту створювали вручну - це старі мультфільми Діснея.

Про студію Disney 1930-х років
А тут сам Дісней розповідає про те, як створюються мультфільми
В Україні за цією технікою були створені "Козаки"
А це сучасний анімаційний фільм, створений завдяки традиційній анімації
2D АНІМАЦІЯ

Цей вид анімації відноситься до комп'ютерних векторних анімацій, що використовують традиційні методи. На відміну від традиційної анімації та принципом "кадр за кадром", аніматор завдяки комп'ютерним технологіям має можливість створювати складові персонажів, а потім переміщати частини тіла індивідуально, а не малювати їх знову і знову.

Завдяки 2D-анімації створюються багато хітових анімаційних серіалів. Наприклад, "Adventure Time"
Український 2D-аніматор Нікіта Лісков використовує в своїй роботі примітивний стиль ілюстрації, але це не заважає йому перемагати на кінофестивалях
3D АНІМАЦІЯ

Якщо традиційна анімація вимагає, щоб ви були хорошим художником, то 3D — не зовсім. 3D-анімація більше схожа на конструктор, а не на малювання. Замість малювання персонажа в 3D анімації об'єкт створюється в цифровій формі. Пізніше їм надається "скелет", який дозволяє переміщати моделі. Анімація створюється побудовою моделей на певних ключових кадрах, а потім комп'ютер обчислює та виконує інтерполяцію між цими кадрами для створення руху.

Завдяки 3D-анімації створюються майже всі сучасні повнометражні фільми. Саме завдяки ній був, наприклад, створений WALL-e
Або українська "Викрадена принцеса"
STOP MOTION

Це послідовне переміщення об'єкта кадр за кадром. Кожен кадр фотографується, потім робиться новий рух та фотографується знову. При відтворенні зроблених фото одне за одним створюється ілюзія руху. Так виходить стоп моушн. Цей прийом нагадує традиційну анімацію, але замість малюнків аніматор використовує реальні матеріали, ляльки або пластилін.

В українській анімації досить часто використовувася цей метод. Наприклад, цей фільм Степана Коваля "Йшов трамвай номер дев'ять" отримав "срібного ведмедя" на Берлінале у 2003 році
А цей кукольний короткий метр "Winter's Blight", створено на тему екології
РОТОСКОПІНГ

Це також покадрова анімація. Різниця полягає у тому, що під час ротоскопінгу аніматор малює на відзнятому заздалегідь відео. Тобто режисер знімає свій фільм на відео, потім аніматор розкладає його на кадри і зверху кожного кадру малює. Потім фон він прибирає та залишається лише анімація.

Якщо ви вирішили знімати фільм методом ротоскопінгу, то під час зйомки відео це дуже полегшує роботу з фонами, кольором, деталями. Адже все може домалювати аніматор. Ви можете взагалі не використовувати фон, або використовувати досить умовний фон, як у цьому кліпі
Завдяки ротоскопінгу можна переробляти та "переосмислювати" світову класику. Наприклад, ця анімація була створена аніматором Гонсало Кордеро, який використовував виключно кадри з фільмів світового кінематографу
Це цілий серіал "Undone", знятий за технікою ротоскопінгу
ПРИНЦИПИ АНІМАЦІЇ
Який би вид анімації ви не обрали для створення свого фільму, ви маєте зрозуміти основні принципи мультиплікації. Усі вони дуже докладно з неймовірними прикладами описані в книзі Річарда Вільямса "Анімація: Посібник з виживання".
"Анімація: Посібник з виживання"
А також ви можете подивитися відео-туторіли Алана Бекера
Сподіваємося, завдяки цьому матеріалу вам буде в сто разів легше створити свій фільм до 30 січня та встигнути подати його на національний відбір Genius Olympiad Ukraine 2022 за цим посиланням
Матеріал був цікавим?