Правила монтажу
Як монтувати кіно, аби це йшло історії на користь
Навіть проблематичний матеріал зі зйомок можна "врятувати" на монтажі. Навіть найкрутіший матеріал зі зйомок можна на монтажі "зруйнувати". Аби на етапі постпродакшену у вас все пройшло успішно, варто знати найголовніші правила монтажу та програми, в яких ви можете працювати.

Оператор-постановник та випускник операторського курсу UFS Євген Васильченко зібрав максимально багато корисної інформації з монтажу, аби ви змогли хоч зараз почати "клеїти" своє кіно.
Євген Васильченко — оператор-постановник, камерамен, випускник та викладач кіношколи Ukrainian Film School.

Проєкти:
  • серіал "Доброволець" (реж. Ахтем Сеітаблаєв, опер. Олексій Ламах), камерамен
  • документально-художній фільм "Вовк", оператор-постановник,
  • серіал "Чарівник великого міста", другий оператор

СКЛЕЙКИ ТА ПЕРЕХОДИ
У цьому відео можна наочно побачити приклади склейок та переходів на прикладі всесвітньо відомих фільмів
СКЛЕЙКА ЗА РУХОМ
Перехід від одного кадру до іншого у мемонт руху об'єкта. Це може бути поворот, удар, стрибок – будь-який рух.
CUT AWAY
[ПЕРЕБИВКА]
Окремий кадр, який вставляють між двома іншими, для досягнення різних художніх задумів. Це може бути комічний ефект або щоб показати, що бачить чи про що думає герой.
ПАРАЛЕЛЬНИЙ МОНТАЖ
Монтаж двох паралельних дій за допомогою переходів від одного до іншого. Таким чином, часто монтують сцени телефонної розмови. Також це можна використовувати для посилення напруги у сцені. Або показати, що відбувається у голові героя на даний момент.
JUMP CUT
[МОНТАЖ СТРИБКАМИ]
Монтаж одного кадру стрибками. Часто використовується, щоб показати перебіг часу або прискорити будь-яку дію. Також можна додати динаміки діям.
MATCH CUT
Перехід з одного кадру на інший схожий кадр за дією або композиції візуально.
ЗАТЕМНЕННЯ ТА ВИХІД З ЧОРНОГО
Склейка двох кадрів через затемнення. Або просто вхід чи вихід із чорного.
CROSS DISSOLVE
Змішування двох кадрів, суть як у подвійній експозиції. Використовується, щоб показати плин часу, ефект зникнення, старіння, перетворення на когось.
SMASH CUT
Різкі склейки, переходи з напруженого/динамічного кадру до спокійного або навпаки.
НЕВИДИМІ
Використовується для створення ілюзії одного кадру. Це може бути перехід через спини, стіни, чорне, об'єкт, який перетинає кадр. Або ж через різкі рухи, вжухи.
L-CUT & J-CUT
Допомагають зробити склейки непомітнішими, цілісними. Часто використовується у діалогах. J-cut може бути використаний для заявки чогось.
БАЗОВІ ПРАВИЛА
Зеленим відмічено те, як правильно кадрувати (різати) героя в кадрі.
ЯК ПРАВИЛЬНО "РІЗАТИ ЛЮДИНУ"?
ПРАВИЛО ВІСІМКИ
Під час зйомки сцен, в яких два персонажа спілкуються один з одним, камера не повинна перетинати уявну лінію взаємодії цих осіб. Іншими словами, точка зйомки та крупність плану можуть змінюватися, але напрямок погляду акторів протягом усієї сцени має зберігатися. Інакше глядач "загубиться" у просторі під час перегляду сцени.
ПРОГРАМИ
ДЛЯ МОБІЛЬНОГО
ДЛЯ КОМП'ЮТЕРА
iMovie
InShot (є можливість прибрати водяний знак)
PowerDirectors
KineMaster (має маски та зеленку)
Videolean (має маски та зеленку)
VivaCut (можна накладати відео та його анімувати)
PremiereRush (непогана кольорокорекція)
iMovie
Adobe Premiere Pro
FinalCut Pro
Матеріал був цікавим?