Сергій Демидов
Сергій Демидов
“Я шукаю людей, які не можуть не знімати”
Український продюсер та куратор продюсерської програми Української Кіношколи – про те, яку мету ставить перед собою і студентами, яких результатів очікує і чим надихається
ㅤ
Сергію, розкажіть, будь ласка, про свій шлях у продюсуванні кінопроєктів. Як ви прийшли в цю професію і що стало для вас ключовим моментом у кар’єрі?
Відверто кажучи, я ніколи не ставив собі за ціль стати продюсером. Я просто намагався гарно робити роботу, яку життя мені пропонувало.
А які проєкти все ж вважаєте найбільш визначальними для себе як продюсера? Якою роботою особливо пишаєтесь?
Загалом у моєму доробку більш ніж півсотні проєктів, але знакових не так вже й багато: до війни це “Ціна правди” і “І будуть люди” І два останні фільми, зняті під час війни, для мене теж дуже важливі, кожен по-своєму. Це фільм “Буча” – унікальний у багатьох аспектах фільм і надзвичайно важливий проєкт із точки зору інформаційної війни. Та фільм “Песики” – для мене це найкраща українська комедія. Я дуже радий, що був залучений до створення цього фільму.
Ви куруєте продюсерську програму в Українській Кіношколі. Що для вас головне у цій програмі? Яку мету ви ставите перед собою як куратор?
Для мене головною метою є створення умов для того, щоб студенти набували не просто знання, а саме практичні навички. І мали можливість ці навички використовувати та вдосконалювати. Треба розуміти, що сама програма є експериментально-дослідницькою. Ми будемо шукати можливості створювати вражаючий контент в умовах обмежених ресурсів.
Для кого, на вашу думку, створена ця програма? Кого ви шукаєте?) І чи обов’язково мати досвід у кіно, щоб вступити?
Для тих, хто любить кіно, хто не боїться і прагне змінювати себе і світ за допомогою сили мистецтва. Я шукаю людей, які не можуть не знімати, які не можуть не ділитися зі світом тим, що їх по-справжньому хвилює. Людей, які відкриті до нового. які відчувають, що світ стрімко змінюється і що з’являється багато можливостей, яких раніше не було. Ти ідеально підходиш, якщо маєш внутрішній драйв, не боїшся помилятися і прагнеш змінювати себе та світ за допомогою сили мистецтва, вражати людей і виражати себе. Кожен студент, який прийде на курс, отримає щонайменше одну, а, можливо, і кілька робіт, які зможе використати у своєму портфоліо, для участі у фестивалях або ж щоб краще зрозуміти себе.
Продюсерська річна програма
Надає ідеальне поєднання знань та навичок, які дозволяють стати продюсером з досвідом, кейсами, контактами та вмінням організовувати кінопроцес від підготовки до релізу фільму.
Яких результатів ви очікуєте від своїх студентів?
Якісного аудіовізуального продукту. Ми одразу говоритимемо про те, що турбує , що болить, про що продюсер не може не розповісти світу і собі. Нашим завданням на курсі буде придумати, як розповісти про це захопливо і цікаво.
Наскільки практичним буде навчання? Чи матимуть студенти можливість попрацювати над реальними проєктами або пройти стажування?
Основний фокус – на здобутті та розвитку практичних навичок. Тому тільки реальні проекти. Теорія дуже важлива, але лише в прикладному аспекті — вивчаємо тільки те, що безпосередньо допомагає створювати якісний аудіовізуальний контент із мінімальною кількістю ресурсів. Створюємо саме в умовах обмежених ресурсів, коли в тебе майже нічого немає, але дуже важливо добре розповісти історію, яка буде хвилювали і змінить не лише тебе, а й багатьох людей у світі. Багато часу приділимо штучному інтелекту, адже ШІ – це шалений бустер, який фантастично скорочує час на виконання завдань і здобуття знань.
Які помилки найчастіше роблять початківці-продюсери? І як ваша навчальна програма допомагає їх уникнути?
Можу сказати не про помилки, а про усвідомлення того, що насправді важливо і з чого треба почати, щоб не загубитися у великому обсязі інформації. Саме в цьому є одна з найбільших цінностей програми – коли з тобою ділиться дуже конкретним досвідом людина-практик, яка добре розуміє, що важливо і куди прикладати зусилля, щоб отримати результат.
Що вас найбільше надихає в роботі з молодими продюсерами? Які якості ви найбільше цінуватимете у своїх студентах?
Мене найбільше надихає можливість разом шукати і знаходити нові знання, структурувати їх. У мене був дуже позитивний досвід першого продюсерського курсу, він дав мені дуже багато, структурував мої особисті практичні знання, навички, ми багато виробничих процесів описали і зрозуміли. Я сподіваюсь, що на цьому курсі також буде можливість разом із студентами здобути нові знання. Це і штучний інтелект і нові підходи, і пошук важливих тем…
І нарешті: що б ви сказали тим, хто ще вагається, чи варто подаватися на програму? Чому саме зараз — і саме в Українську Кіношколу?
Це унікальна можливість на території діючої кіностудії зняти власний проєкт, отримати і одразу застосувати практичні знання. Цього вам не дасть жоден онлайн-курс. У вас буде унікальна нагода взаємодіяти з іншими студентами Кіношколи – сценаристами, режисерами, операторами, акторами. А технічна база забезпечить найкоротший шлях до реалізації ваших ідей. Це супер практичний інтенсив, завдяки якому ви отримаєте конкретні результати, які зможе побачити весь світ.
ㅤ